دسته بندی نشده

کرم دور چشم

نحوه استفاده و انتخاب کرم دور چشم

اگر نگران پیری زودرس هستید، با مراقبت از پوست اطراف چشم خود شروع کنید. پوست این ناحیه فوق العاده ظریف است، بنابراین اغلب اولین جایی است که علائم پیری را نشان می دهد. به طور کلی، این علائم شامل مواردی مانند چین و چروک، افتادگی و حلقه های تیره است.

برای سالم و قوی نگه داشتن پوست این ناحیه، استفاده از کرم دور چشم را در نظر بگیرید. بسته به فرمول، کرم های دور چشم می توانند پوست را سفت و آبرسانی کنند در حالی که مشکلات رایج پوستی را درمان می کنند. حتی در سنین پایین تر می توانید از کرم دور چشم استفاده کنید. هرچه زودتر استفاده از کرم دور چشم را شروع کنید، مدت زمان بیشتری می توانید از اثرات آن لذت ببرید.

اما مانند همه محصولات مراقبت از پوست، استفاده از کرم دور چشم به طور صحیح است که تاثیرگذار است. استفاده از کرم دور چشم اگر به طرز صحیح باشد نه تنها از پوست دور چشم دور چشم شما محافظت می‌کند، بلکه به پوست اجازه می‌دهند تا از مزایای کامل کرم بهره‌مند شود.

بهترین روش استفاده از کرم دور چشم

برای استفاده صحیح از کرم دور چشم، مراحل زیر را دنبال کنید:

1_از انگشت حلقه خود استفاده کنید. این ضعیف ترین انگشت شماست، بنابراین به طور طبیعی لمس ملایمی خواهد داشت.

2_مقداری محصول به اندازه نخود بردارید.

3_به آرامی نقاط کوچکی از کرم را به صورت ضربه‌ای زیر چشم بزنید، از گوشه داخلی شروع کرده و به سمت خارج حرکت کنید. از زدن کرم بیش از حد نزدیک به مژه های پایینی خودداری کنید.

4_کرم را به پوست خود به صورت ضربه‌ای بزنید. از کشیدن یا مالیدن پوست خودداری کنید.

5_ دو دقیقه صبر کنید تا کرم کاملاً جذب شود و سپس بقیه محصولات مراقبت از پوست و آرایش خود را استفاده کنید.

6_ کرم دور چشم را بر روی پلک بالایی خود استفاده نکنید؛ در غیر این صورت، کرم ممکن است به چشم شما وارد شود و باعث تحریک شود. همچنین از مقدار زیاد کرم استفاده نکنید.

به طور کلی، کرم دور چشم باید قبل از مرطوب کننده روز و ضد آفتاب استفاده شود. این به این دلیل است که کرم دور چشم معمولاً سبک است و فرمول های سنگین تر باید در آخر استفاده شوند.

سایر نکات مراقبت از پوست برای چشم‌ها

علاوه بر استفاده صحیح از کرم دور چشم، نکات زیر را برای مراقبت از پوست دور چشم رعایت کنید:

_منطقه را ماساژ دهید. پوست اطراف چشم خود را به آرامیو به صورت ضربه‌ای ماساژ دهید تا گردش خون بهبود یابد و تورم کاهش یابد.

_آرایش چشم خود را پاک کنید. از خوابیدن با آرایش بخصوص آرایش چشم خودداری کنید. از پاک کننده آرایشی ملایم استفاده کنید که استفاده از آن برای دور چشم بی خطر است.

_از عینک آفتابی استفاده کنید. از عینک‌هایی استفاده کنید که نور ماوراءبنفش ( UVA و UVB) را مسدود می کنند. این امر خطر چین و چروک چشم و سرطان پوست را کاهش می دهد.

_کلاه بپوشید. برای محافظت بیشتر از چشم ها و پلک ها، از کلاه استفاده کنید. لبه باید حداقل 8 سانتی‌متر عرض داشته باشد

چه زمان و چند بار باید از کرم دور چشم استفاده کرد؟

کرم دور چشم را می توان در ساعات مختلف روز استفاده کرد. با این حال، برای زمان های مختلف به کرم دور چشم دیگری نیاز دارید.

در صبح از فرمول سبک استفاده کنید، زیرا در زیر آرایش شما احساس راحتی بیشتری می کنید. به دنبال محصولی با SPF باشید تا خطر چین و چروک را کاهش دهد.

وقتی شب ها از کرم دور چشم استفاده می کنید، مواد تشکیل دهنده در طول ساعات خواب شما جذب پوست می‌شوند. یک کرم غنی تر با مواد آبرسان و بدون SPF انتخاب کنید.

اما برای بهره مندی از همه مزایای فوق، لازم است صبح و شب از کرم دور چشم استفاده کنید. شما به کرمی سبک با فرمولاسیون غنی احتیاج دارید، بنابراین هنگام خرید محصولات به این نکته توجه کنید.

Eye-cream-for-blog-1.jpg

مواردی که باید در فرمولاسیون کرم دور چشم وجود داشته باشد:

با وجود تعداد زیادی کرم دور چشم در بازار، انتخاب بهترین کرم می تواند سخت باشد.

با جستجوی مواد تشکیل دهنده سالم برای پوست شروع کنید:

کوآنزیم:CoQ10 از پوست در برابر آسیب های نور خورشید محافظت می کند و خطر چین و چروک را کاهش می دهد.

پپتیدها: پپتیدها از تولید کلاژن پشتیبانی می کنند، بنابراین برای جلوگیری از نازک شدن پوست و چروک ظریف ایده‌آل هستند.

سرامیدها: سرامیدها استحکام و رطوبت پوست را افزایش می دهند.

نیاسینامید: این آنتی اکسیدان دارای خاصیت روشن کنندگی و آبرسانی است. همچنین می تواند چربی اضافی را کاهش دهد.

اسید هیالورونیک: اسید هیالورونیک آب را جذب می کند که باعث مرطوب شدن پوست می شود. همچنین خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد.

آلفا هیدروکسی اسیدها(AHAs):خاصیت روشن‌کنندگی دارند؛ مانند اسید لاکتیک، اسید گلیکولیک و اسید ماندلیک که می توانند پوست لک‌دار و تیره را درمان کنند.

ویتامین C: ویتامین C، یک آنتی اکسیدان، دارای خاصیت محافظتی در برابر آفتاب و روشن کننده است.

ویتامین E: ویتامین E مرطوب کننده و تسکین دهنده است.

ویتامین K: این ویتامین باعث افزایش گردش خون شده و تورم و حلقه های تیره را بهبود می بخشد.

کافئین: کافئین باعث کاهش پف و حلقه های تیره زیر چشم می شود.

رتینوئیدها: رتینوئیدها می توانند چین و چروک را کاهش دهند، اما باید فقط در شب استفاده شوند. آنها همچنین می توانند پوست را تحریک کنند، بنابراین فقط از محصولات رتینوئیدی استفاده کنید که برای زیر چشم طراحی شده است و در طول روز از ضدآفتاب مناسب دور چشم استفاده نمایید.

اسید فرولیک: اسید فرولیک از پوست در برابر آسیب های محیطی محافظت می‌کند.

بابونه: برای اثر ضد التهابی، از کرم دور چشم با بابونه استفاده کنید.

SPF: این برای جلوگیری از آسیب های ناشی از نور خورشید و چین و چروک های دور چشم بسیار مهم است.

برخی از ترکیبات برای انواع خاصی از پوست بهترین کار را می کنند. برای محدود کردن انتخاب های خود، بهترین ترکیبات را برای نوع پوست خود در نظر بگیرید.

اگر پوست شما:

حساس و مستعد آکنه است:

از کرم دور چشم مناسب پوست های حساس استفاده کنید. باید فاقد عطر و روغن باشد.به دنبال موادی مانند بابونه، عصاره چای سبز، اسیدهای میوه و رتینوئیدها باشد.

چرب است:

ممکن است از همان مواد مفید برای پوست مستعد آکنه استفاده کنید. به همین ترتیب، به دنبال یک کرم دور چشم بدون روغن و سبک باشید.

خشک است:

کرم های غلیظ و آبرسان دور چشم برای پوست های خشک بهتر عمل می کند. محصولی انتخاب کنید که شامل سرامیدها، نیاسینامید، اسید هیالورونیک، گلیسرین و ویتامین E باشد.

سخن نهایی
پوست اطراف چشم ها، از جمله پلک های شما، بسیار ظریف است. در واقع، نازکترین پوست بدن شما است و مستعد خشکی، تحریک،آفتاب سوختگی، آسیب محیطی و علائم پیری زودرس می‌باشد. پوست این ناحیه با افزایش سن نازک می‌شود. این به این دلیل است که پوست ما با گذشت زمان خاصیت ارتجاعی و استحکام خود را از دست می‌دهد.

برای محافظت از این ناحیه، مراقب محصولاتی باشید که در اطراف چشم خود استفاده می کنید. از فرمول های مراقبت از پوست و مواد آرایشی که مخصوص پوست دور چشم شما ساخته شده استفاده کنید. هرگز از محصولاتی که برای سایر قسمت های بدن استفاده می شود استفاده نکنید، زیرا ممکن است آسیب‌ زننده باشند.

هنگام استفاده از محصولات احتیاط کنید. ملایم باشید و از نزدیک شدن بیش از حد به چشم خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث تحریک و سوزش شود.

با انگشت خود مقداری به اندازه یک نخود بردارید و روی پوست خود ضربه بزنید. از استفاده زیاد از محصول خودداری کنید، که در صورت وارد شدن به چشم باعث سوزش می شود.

می توانید صبح، شب یا هر دو از کرم دور چشم استفاده کنید. اگر صبح از آن استفاده می کنید ، فرمولی با SPF انتخاب کنید تا از آسیب و چین و چروک ناشی از نور خورشید جلوگیری شود. شب ها از فرمول مغذی و آبرسان استفاده کنید.

منبع:

https://www.healthline.com/health/how-to-apply-eye-cream#takeaway
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید