دسته بندی نشده

آبرسانی به پوست

آبرسانی به پوست

مرطوب‌کننده ها مدتهاست که بخش ثابتی از روتین‌های مراقبت از پوست هستند. حتی گفته شد که کلئوپاترا به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی در شیر استحمام می‌کرده است.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا آبرسانی به پوست اهمیت دارد. نشان داده شده است که مرطوب کننده ها میزان آب موجود در لایه شاخی، خارجی ترین لایه پوست را افزایش می دهند که خشکی را از بین می برد. همچنین در مقابله با علائم پیری موثر شناخته شده و به پوست کمک می کند تا سالم‌تر به نظر برسد.

اما همچنان با وجود تنوع شدید در برند‌های مختلف مرطوب کننده‌ها در بازار، دشوار است که بدانید کدام یک را استفاده کنید یا چگونه آن را به درستی انجام دهید. در مورد یادگیری نکات تخصصی در مورد پوست مرطوب و لطیف در ادامه مطلب همراه ما باشید.

چگونه آبرسانی کنیم؟

مرطوب کننده ها باید پس از تمیز کردن صورت، بر روی پوست تمیز، استفاده شوند، زیرا از خشک شدن پوست پس از شستشو جلوگیری می کنند. همچنین وقتی روی پوست کمی مرطوب قرار می گیرد، تاثیر بیشتری دارد زیرا در رطوبت موجود حبس می شود. دبرا جلیمان، متخصص پوست و درماتولوژی می گوید: “مهم است که پوست خود را کمی لایه برداری کنید، این کار را می توانید با استفاده از لیف کودک هر بار که صورت خود را می شوید یا از پاک کننده استفاده می کنید، انجام دهید. این کمک می کند تا پوست مرده صورت از بین برود و مرطوب کننده به داخل پوست شما بهتر نفوذ کند.”

سپس با استفاده از نوک انگشتان خود مقداری مرطوب کننده به اندازه نخود را به صورت خود بمالید و با حرکات دورانی آن را به آرامی بمالید تا کاملاً جذب شود.

در مجموع، این مراحل را دنبال کنید:

پاک کردن

با لیف کودک یا اسکراب کمی لایه برداری کنید.

مرطوب کننده را با حرکات دورانی روی کل صورت و گردن بمالید.

در طول شب چگونه آبرسانی کنیم؟

تعداد زیادی کرم و لوسیون شبانه در بازار وجود دارد. به طور معمول محبوب ترین کرم‌های شب دارای هیالورونیک اسید، ویتامین ای و ویتامین سی هستند.

دکتر الن مارمور ، متخصص پوست و بنیانگذار هیئت مدیره و بنیانگذار ام‌ام‌اسکین‌کر، یک محصول همه‌کاره را ترجیح می دهد. او می گوید: “من دوست دارم همه کارها را چند وظیفه ای انجام دهم ، بنابراین مرطوب کننده سرم شبانه منزوی کننده های غنی به همراه میکروبیوم ، آنتی اکسیدان و مواد پپتیدی است.”

هنگامی که پوست شما به خصوص خشک یا کدر است می توانید از ماسک های شبانه استفاده کنید. Doppeltree Renew ماسک صورت خواب شبانه یا ماسک خواب Glow Recipe Watermelon Glow.

مارمور می گوید: “ثابت شده است که خواب و آرامش به مرطوب سازی طبیعی پوست کمک می کند.”

اولویت بندی یک خواب خوب علاوه بر استفاده از کرم یا لوسیون خوب به پوست کمک می کند تا رطوبت خود را حفظ کرده و خشکی را از بین ببرد.

مارمور به مدت 20 دقیقه از چراغ قرمز قرمز MMSphere برای تخریب و ایجاد خواب بهتر استفاده می کند.

او می گوید: “نور قرمز LED باعث آزاد شدن دوپامین در مغز می شود که باعث می شود عمیق بخوابیم.”

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید